fredag 30 januari 2009

Sköldpaddshona mm.

Klockan 22 den 28/1 bar det iväg för att hämta en "hemlös honkatt som skulle få ungar när som helst" i Lövgärdet,det var utgångspunkten. Hämtade katten som jag bäddat för i mitt badrum. När vi kom hem och jag kände över hennes mage så kände jag trådar...så hon är inte dräktig.
Stygnen är övervuxna med päls så det var nog väldigt längesen,11.30 idag ska vi till Nielsen och kolla upp detta och rensa öron och göra en almän koll. Hon är super kelig men vill inte vara inne...efter hon klarade inträdesprovet till sovrummet (använda lådan) fick hon komma in där,prata och jama konstant (tur att jag var ledig idag) så efter halva natten blev det badrummet igen. Nu när jag är vaken ligger hon naturligtvis i sängen och sover. Hon kommer komma in på upphittat snarast och vi vill gärna ha hjälp att få hem henne igen,håll uppsikt på saknade katter. Annons i GP lör-söndag.

29/1 Var det dags att köra hem burkmaten som jag beställt på jobbet. 25 lock blev det(300 burkar),räcker i ca 6 veckor. Volvon får slita ont :) . Tony och Tommy (gubbarna) bar mat medans jag och Linda kvällsmata. Fick 2st bäddar av en jobbarkompis som invigdes direkt
det är roligt att se...
/Therese